Neem gerust contact met ons op om thuis
met u de mogelijkheden door te nemen.

EN/HKZ gaat in samenwerking met belanghebbende partijen een kwaliteitskeurmerk ontwikkelen voor ZZP-ers in zorg en welzijn. Voor het draagvlak en de kwaliteit is het van essentieel belang dat belanghebbende partijen bijdragen in de ontwikkeling van het keurmerk, zowel inhoudelijk als financieel.


De uitgangspunten worden bepaald door belanghebbende partijen die meewerken aan de ontwikkeling van het keurmerk. De exacte inhoudelijke invulling is nog niet bekend.

De kwaliteit van zorg- en dienstverlening van een ZZP-er kan op drie niveaus worden gemeten:

1. Basisvereisten

2. Kwaliteit van zorg- en dienstverlening

3. Cliёnttevredenheid


Bijvoorbeeld diploma’s, ondernemerschap en wettelijke eisen. Er moeten diploma’s worden overlegd. Er worden vragen gesteld aan de ZZP-er met betrekking tot ondernemerschap en het voldoen aan wettelijke eisen. Daarbij zal gebruik worden gemaakt van de meest efficiënte methoden om dit te regelen.


De kwaliteit van zorg- en dienstverlening wordt getoetst door collegiale consultatie. De vorm van collegiale consultatie en die eisen die daaraan gesteld worden zullen in overleg met de belanghebbende partijen worden bepaald. Jaarlijks wordt een bijeenkomst georganiseerd waar ZZP-ers elkaar kunnen ontmoeten.


De ZZP-er moet een minimaal percentage van zijn cliënten vragen om een tevredenheidsenquête in te vullen. Er moet een bepaalde score uit de evaluatie komen om in aanmerking te komen voor het keurmerk. De eisen waaraan deze enquête moet voldoen en het niveau van de score zullen nog in onderling overleg worden bepaald.