Neem gerust contact met ons op om thuis
met u de mogelijkheden door te nemen.

Het nieuwe systeem is nu nog in een testfase, maar zal per 1 mei voor meerdere budgethouders beschikbaar zijn.

Enkele voordelen van het nieuwe systeem zijn:

  • Meer eigen regie, door het zelf invoeren van gegevens.
  • Het systeem controleert meteen.
  • Actuele ontwikkelingen worden erin doorgevoerd, zoals het minimumloon.
  • Het beschikbare budget wordt bijgehouden, zodat u overzicht houdt.
  • Ondertekening, met uw DigiD wat scannen of kopiëren van formulieren overbodig maakt.
  • Informatie kan niet meer kwijtraken en
  • Gegevens hoeven eenmaal ingevuld te worden.  

 

Eerste stap: inloggen op eigen profiel.  Zoals ook bij het huidige MijnPGB zal er ingelogd kunnen worden via DigiD. Als budgethouder of als vertegenwoordiger. Met DigiD is de identiteit direct vastgesteld. Vervolgens vult elke budgethouder zijn eigen profiel aan. Dit is deels al ingevuld door de verstrekker met naam, adres, geboortedatum, gegevens van de toekenningsbeschikking, de hoogte van het budget.

Gegevens zoals telefoonnummer en e-mail kun je zelf eenvoudig wijzigen. De gegevens hoeven maar één keer ingevuld te worden, waarna deze de basis vormen voor alle te maken documenten. Steeds opnieuw vaststaande gegevens invullen hoeft niet meer.  Wijzigingen of aanpassingen zijn door de budgethouder zelf aan te brengen. Daar hoeven geen formulieren meer aan te pas te komen.

 

Zorgovereenkomst digitaal.

Zodra dit blok wordt aangeklikt verschijnt er een scherm met vragen die ingevuld kunnen worden. Geen invulbaar formulier in pdf, maar een reeks van items die nodig zijn voor de betreffende zorgovereenkomst.

Het systeem geeft zelf aan wanneer er iets vergeten is in te vullen.  De huidige zorgovereenkomsten tellen vele pagina’s. Dit systeem past zich aan bij de gebruiker, waardoor vragen die niet van toepassing zijn, niet worden gesteld.

Ondertekening vindt plaats door een vinkje te zetten. De zorgverlener krijgt een eigen inlog waardoor ook hij door middel van een vinkje akkoord gaat.

Aan de hand van de ingevulde gegevens wordt er een formulier van gemaakt en opgeslagen bij uw eigen documenten, waardoor u er altijd over kan beschikken.

Nadat de zorgovereenkomst is opgestuurd, wordt de status weergegeven en weet u waar deze in behandeling is. Vragen en mededelingen worden direct via de eigen mailbox doorgegeven. Je hoeft dus niet steeds in te loggen om te kunnen zien hoe het ermee staat.

 

Facturen en declaraties

Het systeem geeft aan wanneer uitbetaling verwacht wordt.

Uitbetaling van het verantwoordingsvrije bedrag kan voor budgethouders in de Wlz, uiteraard als het beschikbare budget dit toelaat.
 

Budgetoverzicht en toekenningsbeschikking

Het systeem informeert over het beschikbare budget, zodat de budgethouder weet wat hij te besteden heeft. De toekenningsbeschikkingen zijn te vinden in het zesde blok.
 

Meer informatie over particuliere thuiszorg en het aanvragen van een PGB